Tema broja, U zdravom tijelu zdrav duh

Zdrava prehrana

Zdrava prehrana

Zdravlje – ono što se ne može kupiti

Zdravlje ne možemo kupiti! Hoćemo li biti zdravi, uvelike ovisi o nama samima, a posebno ovisi o našim prehrambenim navika. Hrana koju konzumiramo utječe na životni vijek našeg tijela, stoga je potrebno naše tijelo hraniti zdravim namirnicama.

Hrana je nešto što mi konzumiramo svaki dan. Bez hrane ne bismo mogli živjeti. Možemo se hraniti zdravom i nezdravom hranom. Zdrava hrana je sva hrana koja u sebi sadrži vitamine i minerale te tu spadaju voće i povrće. Nezdrava hrana je hrana koju ne bismo trebali jesti svaki dan, a to su brza hrana i slatkiši. U razgovoru sa S. T. Tarbuk, prehrambenom tehnologinjom, saznali smo da je zdrava prehrana ona koja pomaže održavanju i poboljšanju zdravlja. Ona daje našem tijelu neophodnu prehranu: tekućinu, nutrijente i odgovarajuće kalorije. Pod zdrave namirnice podrazumijevamo hranjive namirnice koje obiluju folatima, željezom, kalijem, vitaminima, proteinima, bjelančevinama i koje sadrže puno vlakana koja produljuju osjećaj sitosti i potiču rad probave. 

Dnevno bi trebalo pojesti tri glavna obroka i dva međuobroka u manjim količinama kako bi probava konstantno radila. Ako čovjeku tih pet obroka nije dovoljno, može posegnuti za grickanjem zdravih grickalica poput orašastih plodova, koje su bogate omega 3 masnim kiselinama, vitaminima i mineralima, kako bi ublažio glad. Nije zdravo učestalo jesti slatkiše, zato što konzumiranjem velike količine slatkiša dolazi do neujednačene razine šećera u krvi i pretilosti. Najbolje bi bilo pojesti nešto slatko poslije ručka kada nam je razina pH (kiselosti) najviša kako bi se nezdrava hrana brže reducirala i potrošila tijekom dana. Debljanje se može spriječiti konzumiranjem zdrave hrane sa što više proteina, bjelančevina, vitamina, zdravih masnoća (masnoće iz ribe), vlakana i što manje ugljikohidrata. Svaki čovjek treba sam sebi sastaviti raspored zdravih i umjerenih obroka i pridržavati se toga. 

Ako se dogodi neka proslava, može se pojesti mala količina nezdrave hrane, ali se treba truditi da se ponovno vratimo na plan zdrave prehrane. Ako čovjek želi sve najbolje za svoje zdravlje, zdrava prehrana postaje način zdravog života, kaže nam S. T. Tarbuk, prehrambeni tehnolog. 

Tia Tarbuk, 6.a

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *