Tema broja, U zdravom tijelu zdrav duh

Koliko je važno jesti raznovrsnu hranu?

Koliko je važno jesti raznovrsnu hranu?

Ključ pravilne prehrane

Zdrava ili pravilna prehrana je prehrana koja tijelu osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala i tekućine, te optimalan omjer bjelančevina, ugljikohidrata kako bi se osiguralo funkcioniranje organizma.  

Ne postoji pravilo kako ispravno provoditi prehranu, zato će na pitanje što, kako i zašto jedemo, svatko dati drugi odgovor i on će zasigurno biti opravdan jer je svaki organizam jedinstven i svaki traži određeni tretman.  

Najveću bi pozornost trebalo posvetiti stjecanju navika o pravilnoj prehrani i tjelesnoj aktivnosti. Sada ćemo se malo vratiti u niže razrede osnovne škole i  prisjetiti se tanjura pravilne prehrane.   

Što sve treba sadržavati tanjur pravilne prehrane? 

  1. Voće i povrće: Polovicu tanjura treba ispuniti voće i povrće.  
  2. Žitarice: Četvrtinu tanjura neka ispune žitarice.  
  3. Proteini: Preostalu četvrtinu    tanjura trebaju činiti proteini.( jaja, grah, mahunarke, meso peradi, riba)  
  4. Zdrave masnoće: suncokretovo, maslinovo, bučino, repičino ulje.  
  5. Voda
  6. Mlijeko i mliječni proizvodi

Hrana se dijeli na lužnatu i kiselu i to prema kemijskoj reakciji koju izaziva u organizmu. Dokazano je da otpadne kiseline napadaju zglobove, tkiva, mišiće i žlijezde što posljedično smanjuje funkciju pojedinih organa u organizmu i dovodi do bolesti.  

Sada dolazimo do pitanja kako se zdravo hraniti?  Odgovor na to pitanje možete iščitati u vodiču kroz pravilnu prehranu. 

Vodič kroz pravilnu prehranu  

  1. Uživajte u širokom izboru zdrave hrane. 
  2. Jedite puno žitarica.
  3. Izbjegavajte hranu s puno masnoća i koristite prirodna ulja kao što su suncokretovo, maslinovo i bučino ulje.  
  4. Budite fizički aktivni .
  5. Izbjegavajte sol i slanu hranu.  
  6. Izbjegavajte slatkiše i slatka te energetska pića.  
  7. Jedite hranu bogatu kalcijem.  
  8. Jedite hranu koja sadrži željezo.  
  9. Pijte puno vode. 

Marta Turković, 7.b

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *