Influenseri

Najpopularniji “posao” današnjice

Ne postoji mladi čovjek koji danas ne zna što su influenseri i gdje ih ‘pronaći’. I starije generacije znaju tko su influenseri, no dok su oni uglavnom imuni na njihov utjecaj, mladi nisu i često posjećuju stranice na kojima im influenseri dijele savjete.

No, tko su zapravo influenseri? Influenseri su ljudi koji na društvenim mrežama otvore svoj vlastiti kanal putem kojeg se obraćaju svojih pratiteljima ili bilo kome tko ih želi pogledati. Objave su im različite; neki pred kamerama samo pričaju o onome što im se događa u životu, neki pričaju viceve, neki dijele savjete o kuhanju dok sami pripremaju neka jela, neki su pak posvećeni modi, pa dijele savjete što obući, gdje tu odjeću kupiti, popularni su i oni koji objavljuju detalje sa putovanja, dojmove, te fotografije i snimke sa svojih putovanja, neki pričaju o videoigricama, neki pak dijele ljubavne savjete, savjete o šminkanju, uređenju kuće… Teme su raznolike, nema zabranjenih tema, sve ovisi o tome što je gledateljima zanimljivo. U početku su influenseri bili isključivo osobe koje su javnosti već bile poznate, poput slavnih sportaša, glumaca, pjevača koji su na svom kanalu kao hobi dijelili savjete ili iskustva pratiteljima. Danas, pak, influencer može postati bilo tko, a uspjeh mu ovisi o tome koliko je zanimljiv sadržaj koji nudi gledateljima i na koliko ga zanimljiv način prikazuje. Svaki je influenser “negdje” morao početi svoju karijeru, neki su karijeru počeli na YouTubeu, TikToku, Twitteru, Instagramu, no veliki broj njih je na više platforma istovremeno kako bi mogli doseći veći broj pratitelja i gledatelja. Influenseri također imaju utjecaj na druge ljude i tako što im nameću mišljenje i viđenje raznih stvari.

Zašto mladi vole influensere?

Zašto mladi vole influensere? To se pita svaki roditelj. Mladi vole influensere jer na zabavan način prikazuju sadržaj koji objavljuju na društvenim mrežama. Influenseri stoga namjerno biraju sadržaj koji mladi vole, naprimjer djevojke vole modu, šminku, njegu kože i kose pa je svakim danom sve više influensera koji objavljuju takav sadržaj. Ako ne čitaju knjige i razne časopise, više o tim temama mladi mogu saznati samo od influensera.

U zadnje vrijeme sve je više djece koja se bori sa depresijom ili sličnim mentalnim bolestima pa im neki influenseri pomažu razumjeti da nisu jedini niti sami s tim problemima, da pričaju o svojim iskustvima. Ili ne treba biti nikakva bolest u pitanju, već općenite teme, pa influenseri mogu pričati i o drugim iskustvima. Influenserima se u svakodnevnim životima događaju i jednostavne stvari koje proživljavaju mladi. Na primjer, odlaze na kave s prijateljima, u kupovinu, na predavanja, na frizure, pa influenseri te događaje prenesu na zanimljivi način.  Još jedna stvar zašto mladi vole influensere je drama, jer mladima je zanimljivo gledati dvoje ili više ljudi onlajn kako se svađaju zbog nekih suludih tema. Influenseri isto vole drame jer im povećava gledanost, publiku i popularnost u svijetu.

Influenseri također daju preporuke za neke proizvode koji mogu mladima pomoći, poput nekih krema za njegu kože ili kose ili slično. Ipak, to ponekad rade i zato što imaju sponzore koji ih plaćaju za reklame.

Roditelji pak ne vole influensere

Zašto većina roditelja ne voli influensere često se pitam, a moja je pretpostavka da ne provode toliko vremena na društvenim mrežama pa ni na znaju puno influensera i što oni zapravo rade ili zato što u “njihovo vrijeme” društvene mreže nisu postojale, a ako nisu postojale društvene mreže nisu postojali ni influenseri. No, to je moje mišljenje. Zato sam svoje roditelje pitala što misle o influenserima i tome što oni rade.

Moj tata je rekao da mu je suludo da postoje ljudi koji kontroliraju tuđe mišljenje putem neke društvene mreže,  jer, kako on kaže, njemu ne treba tuđe mišljenje, on ima svoje. Uostalom, on je toliko malo na društvenim mrežama, da ga takve stvari uopće ne zanimaju.

Moja mama, pak, smatra da su informacije koje daju influenseri mahom nevažne i nebitne za pravi život, često krive i loše jer ih uglavnom daju mladi ljudi koji nemaju pravih životnih iskustava iz kojih bismo mogli nešto korisno naučiti. Smatra da su influenseri, uglavnom, samo lažni zabavljači. Smatra i da su oni još jedan od loših razloga zbog kojeg provodimo previše vremena pred ekranima mobitela. Kaže da je neke od njih upoznala, ali da nisu promijenili njeno mišljenje o influenserima. Priznaje da, ukoliko neki influenser priča o nekim svojim iskustvima u smislu kako je riješio neki problem u školi, obitelji, da to može biti poučno i pozitivno, ali smatra da su takvi influenseri rijetkost. Moja je mama uvjerena da je njima svima u interesu zarada do koje dolaze kroz, kako ona kaže ‘bildanje popularnosti skupljanjem klikova’ i da to ne ostvaruju kroz teme koje bi mogle biti korisne, već samo popularne i zabavne.

Tekst: Magdalena Bičak

Ivana

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)